TALLINN 2017 – Linnaliiklus

Raivo programm_

LINNALIIKLUS

Isamaa ja Res Publica Liidu jaoks on oluline, et Tallinnas liiklemine oleks turvaline ja stressivaba ning seda liikumisvahendist hoolimata. Meie nägemuses valmivad suured liiklussõlmed kogukondade huve arvestades ja tervet Tallinna katab kergliiklusteede võrgustik. Tahame, et Nõmmelt pääseks ohutult ja mugavalt jalgrattaga ka Lasnamäele. Leiame, et on aeg vahetada iganenud tehnika (ehitus- ja liiklusvahendid) tänapäevaste nutikate lahenduste vastu.

SUURED INVESTEERINGUD

  1. Viime linlaste huve arvestades lõpuni Reidi tänava projekti. Selle raames muudame liiklemise sadamate juures mõistetavamaks ja täiendame vajalike suunaviitadega, et ka väliskülalised leiaksid suurema vaevata tee Pärnusse või Narva.
  2. Viime lõpule Haabersti ristmiku rekonstrueerimise, arvestades selles linlaste ja kogukondade huve.
  3. Rekonstrueerime Peterburi maantee, et linna sissesõit oleks pealinna vääriline.
  4. Loome lisaühendusi keset linna paiknevate raudteede ületamiseks (sillad, tunnelid), et vähendada olemasolevate liiklussõlmede koormust ja sellest tulenevaid ummikuid. Näiteks: kergliiklussild Suve tänavalt otse Telliskivi loomelinnakusse; leiame autoliikluseks sobiva lahenduse Järve keskuse lähedaseks raudtee ületamiseks jms.
  5. Rekonstrueerime Nõmme ristmiku, et suurendada selle läbilaskvusvõimet.
  6. Rekonstrueerime Kristiine ristmiku, et suurendada selle ohutust ja läbilaskvust, muutes seejuures Tulika tänava täies ulatuses neljarealiseks.

ÜLDINE LIIKLUS

  1. Tagame iga-aastase teederemondi ja selle, et tänavatel oleks liiklejatele nähtav teekattemärgistus, teetööd ei tohiks sõltuda valimistsüklist. Korras teed on normaalsus ja liiklusummikute vähendamine kasvava linna puhul prioriteet. On oluline, et jooksva remondi maht ületaks teede kulumise.
  2. Loome linna liikuvuskava, millega selgitame välja tänased ummikute kitsaskohad ja probleemid. Selleks teeme koostööd erasektoriga, kellel on tegelikult kogu vajalik informatsioon juba olemas (Waze/Google jms).
  3. Lubame ühissõidukite rajale lisaks elektriautodele ka kolme ja enama sõitjaga autod. Peame oluliseks eelistada lapsevanemaid, kellel peab olema võimalik liigelda ohutult, kiiresti ja mugavalt.
  4. Tänavaehituses läheme samm-sammult üle tänapäevastele lahendustele, näiteks alt soojustatud kõnniteed peatänavatel. On aeg leida tänapäevased alternatiivid ka soolatamisele, sest sool lõhub inimeste riideid, jalanõusid ja autosid.
  5. Läheme samm-sammult täielikult üle tarkadele valgusfooridele ja fooridele, kus autojuhtidele kuvatakse punase fooritule sekundeid. See meede on mujal maailmas laialdaselt levinud ning on tõestanud end liikluse närvilisuse vähendajana.
  6. Tänavavalgustuses läheme täielikult üle LED-valgustitele. Ühekordne investeering on küll kallis, kuid teenib end üsna ruttu tagasi.

ÜHISTRANSPORT

  1. Tasuta ühistranspordiliinid peavad võrdselt kõigile tasuta olema. Nii saavad ka turistid ja väljaspool Tallinna elavad inimesed lihtsamalt liigelda. Nii lõpetame olukorra, kus inimesed registreerivad end Tallinna elanikuks üksnes tasuta sõidu eesmärgil.
  2. Uuendame tänast liinivõrku selliselt, et ümberistumised oleksid sünkroonis ning ühistranspordiliinid ja -rajad ulatuksid ka linna piirini. Liinivõrgu arendamisel tuleb kindlasti teha koostööd ka naaberomavalitsustega.
  3. Eelisarendame ühistransporti, et linnas oleks mugav ja turvaline liigelda. On aeg hakata kasutama tulevikutehnoloogiaid ja -busse ka linna transpordisüsteemides. Meie nägemuses võiks hiljemalt 10 aasta pärast sõita trammiga nii Pirita kui ka Lasnamäe Selverini. Pikendame trammiliini ka Peterburi maanteel Mustakivi teeni.
  4. Jätkame Ülemiste reisiterminali rajamisega, sest see loob head võimalused ühendada omavahel rahvusvahelise ja piirkondliku lennuliikluse, rongiliikluse, bussiliikluse ja ka linna siseliikluse. Ülemiste reisiterminal on oluline vahelüli Rail Baltica ja Tallinna-Helsingi tunneli projektis.
  5. Toome juhita bussiliinid püsivalt kesklinna. Eesistumisega seoses loodi pilootprojekt, mis mujal maailmas on juba argipäev. Sellega toetame Tallinna edenemist IT-riigi pealinnana.
  6. Käivitame ööbussid, et tagada linlaste turvaline ja ohutu kodutee ka hilistel tundidel.
  7. Digitaliseerime kõikide bussipeatuste tablood.

KERGLIIKLUSVAHENDID

  1. Loome ühtse kergliiklusteede võrgustiku. Kõik tänased kergliiklusteed peavad olema omavahel loogiliselt ühendatud, et kogu linnas oleks mugav liigelda eelkõige jalgsi või jalgrattaga. Et ka näiteks Nõmmelt saaks turvaliselt jalgrattaga Lasnamäele tööle sõita. Ja kergliiklusteede planeerimisel lähtume teiste riikide praktikast, nt kasutame teisevärvilist teekatet.
  2. Tagame kergliiklusteede pideva hoolduse, valgustuse ja märgistuse, et sarnaselt Helsingile oleks põhitänavatel võimalik aasta ringi jalgrattal liikuda.
  3. Tahame, et igal koolil oleks jalgrattaparkla. Sellega aitame kaasa laste liikumisharjumuste kujundamisele.

PARKIMINE LINNAS

  1. Iga linnaelanik peab saama kodulähedasel tänaval tasuta parkida.
  2. Lõpetame parkimise sooduslubade väljastamise „eriliste teenete eest“ ning anname sooduslubasid hoopis paljulapselistele peredele. Ka linnaametnikel ja volinikel pole tarvis ülelinnalist tasuta parkimist, sest Tallinnas on tasuta ühistransport.
  3. Lööme korra majja tänases parkimissüsteemis. Lähme minuti-süsteemist tagasi tunni-süsteemile, et parkimiskord oleks igas linnaosas üheselt mõistetav.
  4. Parandame parkimisolusid kodude juures. Tagame selle, et iga detailplaneeringu juures tuleb arvestada miinimum 1.5 parkimiskohaga ühe korteri kohta.
  5. Rajame munitsipaalparkimismaju vanalinna äärde, Mustamäele ja Lasnamäele. Vabaduse väljaku aluses parklas peab parkimine vanalinna elanikele olema tasuta.
  6. Linnaasutuste ja haiglate juures peab külalistele olema vähemalt 2 tunni ulatuses tasuta parkimine.
  7. Laiendame tasulise parkimise ala, et kesklinna läheduses poleks tänavad umbes parkivatest autodest.